Sülük Tedavisi

Anasayfa » Sülük Tedavisi
Sülük Tedavisi

Tıbbi sülük tedavisi, Anadolu’da uzun bir geçmişi bulunan geleneksel tıp tekniklerinden birisidir. Sülük tedavisi için kullanılan sülüklerin, hastalıkları tedavi edici özellikleri bulunmaktadır. Tamamen doğal ortamlarda yetişen sülüklerin akupunktur noktalarına tutturulması şeklinde uygulanmaktadır.

Sülük Tedavisi Tarihçesi

Sülük tedavisi geçmişi, M.Ö. 15. yüzyıla kadar dayanmaktadır. Mısır, Pers, Çin ve Avrupa’da bulunan pek çok eski yazıttan bu tedavi yönteminin uzun yıllar boyunca sürdürüldüğü görülmektedir. Sülük tedavisi, İbn-i Sina’nın sıkça uyguladığı bir tedavi yöntemi olarak bilinmektedir. Osmanlı Devleti’nde de yoğun olarak kullanılmıştır. Sülük tedavisine işaret eden bir hadis-i şerifin olması, Müslüman toplumlarda da sıklıkla tercih edilen bir tedavi türü olmasını sağlamıştır. Bu konuda Batı dünyasında da birçok araştırma yapılmış ve sülük tedavisinin faydaları ortaya koyulmuştur. 1830 yılında yalnızca Paris’te 5 milyon sülük tedavi için kullanılmıştır.

Günümüzde sülük tedavisi başta ABD ve Avrupa ülkeleri olmak üzere dünyanın pek çok yerinde aktif bir şekilde tedavi amaçlı olarak kullanılmaktadır. Amerika’da 2004 yılında beri sülük tedavisi için kullanılan sülükler eczanelerde satılmaktadır. Avrupa’da ise her sene yaklaşık 400 milyon sülük kullanımının tedavi amaçlı olduğu belirlenmiştir. Bu konuda en gelişmiş ülkelerden birisi ise Almanya’dır. Ülkede sülük tedavisi tıbbi bir ilaç olarak kabul edilmektedir.

Son olarak ülkemizde ise sülük tedavisi 3500 yıl gibi uzun bir süredir uygulanmaktadır. Sülük tedavisi Sağlık Bakanlığı tarafından Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Uygulaması olarak kabul edilmektedir. Önal Fizik Tedavi Merkezi olarak 2017 yılından beri sülük tedavisi hizmeti tarafımızca sağlanmaktadır. Merkezimiz hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olmak için https://onalfiziktedavi.com/ linkine tıklayarak resmi internet sitemizi inceleyebilirsiniz.

Sülük Tedavisi Faydaları Nelerdir ?

Sülük tedavisi faydaları arasında en önemli husus, birçok hastalıkta geleneksel bir tedavi yöntemi olarak kullanılabilmesidir. Bunun yanı sıra insan vücudu üzerinden birçok faydası olduğu da yapılan araştırmalar neticesinde kanıtlanmıştır. Sülük tedavisinin başlıca faydaları şu şekilde sıralanabilmektedir :

• Sülük tedavisi, yeni kan üretimini tetiklemektedir. Bu sayede yeni kan hücrelerinin daha fazla oksijen taşıması söz konusu olmaktadır. Bu durumun kişilere sağladığı en büyük fayda ise dokulara daha fazla gıda ulaşmasıdır.
  • Sülük tedavisi, akupunktur etkisi meydana getirmektedir.
  • Sülük tedavisinde kullanılan sülükler kan emme işlemi gerçekleştirmektedir. Bu işlem sırasında ise sülüklerin kendi salgı bezlerinde ürettiği enzimler ve salgılar da insan vücuduna geçmektedir. Bu maddeler arasında ağrı kesici, kas gevşetici, damar genişletici maddeler bulunduğu bilinmektedir.
Sülük Tedavisi Hangi Hastalıklara İyi Gelmektedir ?

Sülük tedavisi kullanılan hastalıklar arasında damarsal sorunlar, iskelet sistemi hastalıkları, bağışıklık sistemi hastalıkları ve cilt hastalıkları gibi birçok farklı hastalık bulunmaktadır. Sülük tedavisi, doğrudan insan vücuduna müdahil olunarak yapılan bir tedavi yöntemidir. Bu sayede kısa sürede insan sağlığını olumlu yönde etkilemektedir. Ancak yine aynı sebepten dolayı uzmanlar tarafından yapılmadığında olumsuzlukları da kısa süre içerisinde insanı etkilemektedir. Bu nedenle mutlaka tıbbi eğitim almış kişiler tarafından gerçekleştirilmelidir. Merkezimizde sülük tedavisi, alanında uzman kişiler tarafından gerçekleştirilmektedir. Sülük tedavisi hizmeti verdiğimiz başlıca hastalıklar ise şu şekilde listelenebilmektedir :

• Göz Hastalıkları
  • Varis ve Venöz Damar Hastalıkları
  • Romatizmal Hastalıklar
  • Artroz Ve Eklem Kireçlenmesi
  • Migren
  • Gerilim Baş Ağrıları
  • Baş Dönmesi
  • Kulak Çınlamaları
  • Kas Ağrıları
  • Huzursuz Bacak Sendromu
  • Fıtık Sorunları
  • Sinir Sistemi Hastalıkları
  • Egzama ve Sedef Gibi Cilt Hastalıkları
  • Karaciğer Hastalıkları
  • Anksiyete ve Panik Atak Problemleri
  • Bağışıklık Sistemi Hastalıkları
  • Uyuşukluk ve Tembellik Hali
  • Boyun ve Bel Fıtığı
Sülük Tedavisi Kimlere Uygulanmamaktadır ?

Sülük tedavisi uygulanmaması gereken durumlar şu şekilde listelenebilmektedir :

• Sülük tedavisi uygulanabilmesi için kişinin kansızlık probleminin olmaması gerekmektedir.
  • Kan sulandırıcı ilaç kullanan kişilerde tedavi uygulanamamaktadır.
  • Pıhtılaşmayı engelleyecek bir sorunun olması halinde sülük tedavisi yapılmamaktadır.
  • Aktif bir kanama odağı olan kişilerde uygulanabilecek tedavi yöntemlerinden birisi değildir.
  • Kişinin sülük tedavisi olabilmesi için hamile olmaması ve çocuk emzirmemesi gerekmektedir.
  • Kontrolsüz diyabet hastalığı durumunda uygulanmamaktadır.
  • Kalp yetmezliği olan kişilere uygulanmamaktadır.
  • Yumuşak cilt bölgelerine uygulanabilen bir tedavi yöntemi değildir.
  • Keratinize bölgelere uygulanması sakıncalıdır.
  • Önemli damarların üzerine uygulanmamaktadır.
Sülük Tedavisi Öncesinde Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir ?

Sülük tedavisi uygulaması öncesinde dikkat edilmesi gereken durumlar şu şekilde listelenebilmektedir :

• Tedavi öncesi kişinin tedaviye uygun olup olmadığı tespit edilmelidir. Sülük tedavisi uygulaması merkezimizde Bayan hastalara Fzt. Esra Önal, erkek hastalara ise Fzt. Ramazan Önal tarafından uygulanmaktadır. Hekimlerimiz yapacakları muayeneler sonucunda sülük tedavisine engel bir probleminiz olup olmadığını tespit etmektedir. Sülük tedavisi uygulamasına engel bir durum olmaması halinde hastalarımızla ortak çalışma sonucunda bir tedavi programı oluşturulmaktadır. Programa uygun olarak evde tedavi işlemi gerçekleştirilmektedir.
  • Kişinin tedavi öncesinde vücuduna parfüm ve losyon gibi ürünler kullanmaması gerekmektedir.
  • Kişinin sülük tedavisi öncesinde tansiyonu ölçülmektedir. Uygulama yapılabilmesi için hastanın tansiyonunun normal seviyede olması gerekmektedir.
  • Sülük tedavilerinde her sülük çeşidi kullanılamamaktadır. Kullanılacak sülüklerin ise tedavi öncesinde sterilizasyon işlemlerinin gerçekleştirilmiş olması gerekmektedir. Bu işlemlerin tamamı uzmanlarımız tarafından gerçekleştirilmektedir.
  • Uygulama yapılacak ortamın hijyenik olması gerekmektedir. Doktorlarımız sülük tedavisi işlemini evinizde gerçekleştirmektedir. Sülük tedavisi öncesinde gerekli hijyen ortamı sağlanmaktadır.
Sülük Tedavisi Nasıl Yapılmaktadır ?

Sülük tedavisi uygulaması için izlenen adımlar şu şekilde sıralanabilmektedir :

• Sülük tedavisi için tıbbi sülük olarak adlandırabileceğimiz sülük çeşidi, sertifikalı üretim çiftliklerinde üretilmektedir.
  • Hekimlerimiz uygulama öncesinde sülükleri steril hale getirmektedir.
  • Uygulamada ne kadar ve hangi boyutlarda sülük kullanılması gerektiği, hastanın sağlık durumu gibi bazı parametreler kullanılarak doktorlarımız tarafından belirlenmektedir.
  • Ardından yine hekimlerimiz tarafından belirlenen noktalara sülükler yerleştirilerek tutunmaları sağlanmaktadır. Sülüklerin boyutlarına göre tutunması gereken süreler değişiklik gösterebilmektedir. Buna göre 20 dakika ila 1 saat arasında bir süre bölgede kalmaları gerekmektedir.
  • Uygulama sonrasında sülükler toplanarak imha edilmektedir. Yani her hasta için ayrı sülük kullanılmaktadır.
  • Sülük tedavisi yapılan bölge temizlenerek pansuman yapılmaktadır.
  • Hastanın pansumanı 24 saat açmaması gerekmektedir. Bu süre zarfında duş alınamayacaktır.
  • 24 saatlik süre için hastalara tavsiye edilen beslenme ise protein ağırlıklı beslenmedir. Hastaların aşırı tatlı ya da aşırı acı gıdalar tercih etmesi önerilmemektedir. Bu gibi hatırlatmalar hekimlerimiz tarafından uygulama sonrasında tekrar yapılacaktır.
Sülük Tedavisinde Yan Etkileri Nelerdir ?

Sülük tedavisi yan etkileri konusunda tereddüt yaşanmasının en temel sebebi, hastaların sülüklerin hastalık bulaştırması ihtimali nedeniyle korkmasıdır. Merkezimizde sülükler tek kullanımlıktır. Yani başkalarından taşınan enfeksiyonların kişiye bulaşması ihtimali bulunmamaktadır. Uygulama bölgesinde kaşıntı gibi olağan durumlar gerçekleşebilmektedir. Bu gibi durumlar için hekimlerimiz tarafından hastaya krem yazılmaktadır.

Sülük tedavisi konusunda ayrıntılı bilgi almak ve sorularınızı cevaplandırmak için merkezimizle iletişime geçebilirsiniz. Uzmanlarımız konu hakkında bilgilendirme yapacaktır. Bilgi almak için başvuru yapabileceğiniz iletişim kanallarımız şu şekildedir :

• E-Posta: info@onalfiziktedavi.com
  • Whatsapp Destek Hattı: 0 533 502 23 09