Ortopedik Rehabilitasyon

Anasayfa » Ortopedik Rehabilitasyon
Ortopedik Rehabilitasyon

Ortopedik rehabilitasyon destekleri, kişilerin kaslarında ve eklemlerinde meydana gelen hareket kısıtlılığının kaldırılmasını amaçlayan bir destek hizmetidir. Alçı, atel gibi uygulamaların yanında hastalarımıza uyguladığımız bu hizmet ile, kas sertleşmesi veya fıtık nedenli hareket kısıtlanması gibi pek çok sorunu çözüme ulaştırmaktayız. Hastalarımız için planladığımız ortopedik rehabilitasyon hizmetleri ile kas ağrısından boyun sertleşmesine, pek çok konuda sizlere destek hizmeti veriyoruz.

Ortopedik Rehabilitasyon Hangi Durumlarda Kullanılır ?

Ortopedik rehabilitasyonun kullanıldığı haller şu şekilde sıralanabilir

• Fibromiyaljinin tedavisi
  • Eklem kireçlenmesinde hem tedavi, hem tedavi bitiminde hareket kazandırma evrelerinde
  • Çapraz bağ yaralanmasında, tıbbi tedavi sonunda hareket kazandırmada
  • Menisküs yırtılmasında
  • Karpal tünel sendromunun tanı ve tedavisinde
  • Be ve boyun fıtığında, özellikle ameliyat sonrasında hareket kazandırmada
  • Bursit tendirit tedavisinde
  • Skolyoz tanı ve tedavisinde
  • Huzursuz bacak sendromunda
  • Bel kaymasında

Ortopedik rehabilitasyon kullanılmaktadır. Bu durumların bazılarında hastaların ameliyat olması gerekmektedir. ameliyat sonunda kişilere hareket kazandırmak için fizik tedavi gerekir. Eklemin hareket edecek potansiyele gelmesi, eklemin hareketi tam anlamıyla yapabileceğini göstermez. Bu nedenle hareketi gerçekleştirme potansiyeli olan bir kas veya eklemin uzun süreli kullanılmaması durumunda ya da ameliyat sonunda, ortopedik fizik tedavi uygulanması gerekebilir. Ayrıca insanlarda bulunan kas hafızası, uzun süreli hareketsizlik durumunda silinir. Bu durumda hafızanın ve dolayısıyla hareketin yeniden kazandırılması için ortopedik tedaviye ihtiyaç vardır.

Fibromiyalji ve Ortopedik Rehabilitasyon

Fibromiyalji durumunda ortopedik uygulamalar hastalığın seyrine göre değişiklik göstermedir. Fibromiyalji, nedeni anlaşılmayan kas ağrıları anlamına gelmektedir. Ağrı, kasın bükülmesine, kasılmasına ya da şekil bozukluğuna yol açmaz. Ancak kişinin yaşam kalitesini düşürür. Bu nedenle ortopedik tedavi ile bu durumun atlatılması gerekmektedir. Bizler de, bu durumu yaşayan hastalarımız için gerek akım tedavisi, gerek ultrason ve lazer uygulamaları ile gerekli müdahalelerde bulunmaktayız. Tetik nokta enjeksiyonları ile kişilerin ağrılarını hafifletirken, kas egzersizleri sayesinde hastalarımızın doğru bir şekilde hatalığı atlatmalarını sağlıyoruz.

Karpal Tünel Sendromunda Ortopedik Rehabilitasyon

Karpal tünel sendromunda ortopedik uygulamalar, sendromun nedenine göre uygulanmaktadır. Bu sendrom, el bileğinin biraz altındaki medial sinire bası yapılması ile ortaya çıkmaktadır. Dolayısıyla el bileği kaslarının güçlendirilmesi, sinir çalışmaları gibi fizyoterapi seansları ile önüne geçilebilecek bir durumdur. Rahatsızlık, genellikle kırıklar sonrasında uzun süre hareket etmeyen kaslarda meydana gelir.

Eklem Kireçlenmesinde Ortopedik Rehabilitasyon

Eklem kireçlenmesinde ortopedik uygulamalar romatizma, enfeksiyon ya da yanlış tıbbi uygulama nedenlerine göre karar verilmesi gereken tedavi planlarıdır. Kırık durumunda alçıya alınan kolun bilek ve dirsek eklemlerinde kireçlenme olabilir. Bu durumlarda sizlere yardımcı olmak için elinden geleni yapan ekibimizle eklem kireçlenmesinden kurtulabilirsiniz. Bayan hastalar için Fizyoterapist Esra Önal, erkek hastalar için Fizyoterapist Ramazan Önal önderliğinde uygulanacak tedavi ile uygun şekilde fizyoterapi desteği almanın keyfini yaşayabilirsiniz.

Ortopedik Rehabilitasyon Hizmetlerinden Nasıl Yararlanırım ?

Ortopedik uygulamalardan yararlanma yolları bizlere ulaşmaktır. Direkt olarak randevu almak için 0 (850) 305 66 25 numaralı hattımızı, mesai saatleri içerisinde arayabilirsiniz. Aynı zamanda bizlere mail yoluyla ulaşmak için info@onalfiziktedavi.com mail adresimize bilgilerinizi gönderebilir, sorularınızı yöneltebilirsiniz. Fizik tedavi işlemleri hakkında bilgi almak istiyorsanız https://onalfiziktedavi.com/iletisim/ internet adresimizi kullanabilir, hakkımızda daha fazla bilgi edinebilirsiniz. Uzman kadromuzla ve hastalarının tercihlerine saygı duyan politikamızla sizlere en uygun desteği vermek için çabalıyoruz. Ortopedik rehabilitasyon destekleri sayesinde sizler için, size özel rehabilitasyon planlama ve egzersiz ayarlarını yapıyoruz. Dilerseniz evde tedavi hizmetlerimizden de yararlanabileceğiniz kurumumuza ulaşarak siz de sağlığınıza kavuşabilirsiniz.