Nörolojik Rehabilitasyon

Anasayfa » Nörolojik Rehabilitasyon
Nörolojik Rehabilitasyon

Nörolojik rehabilitasyon, beyin ve omurilik problemlerinin iyileştirilmesi için kullanılan bir tedavi yöntemidir. Sinir sistemi hasarı sonucunda meydana gelen hastalıklar için kullanılmaktadır. Bu tür hastalıklar kas ve iskelet sisteminde problemlere yol açabilmektedir. Kliniğimizde kas ve iskelet problemlerinin tedavisi için tıbbi tedavinin yanı sıra uygulanabilecek bir yöntemdir. Nörolojik rehabilitasyon, merkezimizde hekimlerimiz Esra Önal ve Ramazan Önal tarafından uygulanmaktadır. Bayan hastalarımızla Fzt. Esra Önal, erkek hastalarımızla Fzt. Ramazan Önal ilgilenmektedir. Bu sayede hastaların kendilerini rahat hissederek tedavi olabilmeleri sağlanmaktadır.

Nörolojik Rehabilitasyon Hangi Hastalıklara Uygulanmaktadır ?

Nörolojik rehabilitasyon gerektiren hastalıklar şu şekilde sıralanabilmektedir :

• İnme
  • MS
  • ALS
  • Serebral Palsi
  • Kas Distrofisi
  • Parkinson
  • Denge Bozukluğu

Nörolojik rehabilitasyon tedavisi için öncelikle hastanın durumu değerlendirilmektedir. Doktorlarımızın yaptığı değerlendirmeler şu şekilde sıralanabilmektedir :

• Hastanın hikayesi dinlenmektedir.
  • Hastanın deri, ödem, konuşma, algı gibi durumları gözlemlenmektedir.
  • Kas kuvveti araştırılmaktadır.
  • Kas tonusu belirlenmektedir.
  • Duyu değerlendirilmesi yapılmaktadır.
  • Kişinin yüzeyel, derin tendon ve patolojik refleksleri araştırılmaktadır.
  • Eklemlerin hareket miktarı belirlenmektedir.
  • Eklem stabilitesi değerlendirilmektedir.
  • Kas kısalıkları ölçülmektedir.
  • Antropometrik ölçümler yapılarak vücut yağ oranı, kas kütlesi vb araştırılmaktadır.
  • Mesleki açıdan değerlendirmeler yapılmaktadır.
  • Günlük yaşam aktiviteleri değerlendirilmektedir.
Nörolojik Rehabilitasyon Nasıl Uygulanır ?

Nörolojik rehabilitasyon uygulaması, merkezimizde uzman fizyoterapistler tarafından yapılan muayeneler sonucunda belirlenen yöntem doğrultusunda gerçekleştirilmektedir. Yöntem belirlenirken doktorlarımız hastaların psikolojik, fiziksel ve duygusal özelliklerini kapsamlı olarak incelemektedir. Nörolojik rehabilitasyon uygulamalarımızdan başlıcaları şu şekilde açıklanabilmektedir :

• Felç rehabilitasyonu: Felç durumu, beyin ve omurilik hasarları nedeniyle vücutta meydana gelen hareket ve his kaybı şeklinde meydana gelmektedir. Felç rehabilitasyonu uygulanarak hastanın temel gereksinimlerini yerine getirebilmesi sağlanmaktadır.
  • İnme rehabilitasyonu: İnme sonucu hareket kabiliyetlerini kısmen veya tamamen yitiren hastanın hareket kabiliyetlerini yeniden kazandırması amaçlanmaktadır. İnme rehabilitasyonu hastanın konuşma ve yutkunma gibi yetilerini de geri kazandırmaktadır.
  • Omurilik rehabilitasyonu: Omurilik hasarları sebebiyle meydana gelen rahatsızlıkların tedavisi amaçlı olarak yapılan bir uygulamadır. Hastanın hareket yeteneklerini kazanabilmesi için uygulanmaktadır.
  • Yüz felci rehabilitasyonu: Yüzün tamamında ya da yalnızca tek bir bölgesinde his ve hareket kaybı meydana gelebilmektedir. Bu gibi durumlarda hastaya yüz rehabilitasyonu uygulanarak his ve hareket yetenekleri tekrar kazandırılmaktadır.
Evde Nörolojik Rehabilitasyon Nedir ?

Evde nörolojik rehabilitasyon tedavisi, hastanın evinde fizyoterapi merkezi ve hastane koşullarının oluşturulması sağlanarak gerçekleştirilmektedir. Nörolojik rehabilitasyonlar sıklıkla hastanın his ve hareket kaybı yaşadığı durumlarda uygulanmaktadır. Bu nedenle hastanın evinde tedavi hizmeti vermek, hastayı çok daha olumlu etkilemektedir. Evde nörolojik rehabilitasyon tedavisi uygulamanın bir diğer olumlu yanı ise hastanın yakınlarının da bu eğitimlerden faydalanmasıdır. Bu sayede hastanın her türlü ihtiyacı, tedavi görmediği anlarda bile bilgi sahibi kişiler tarafından karşılanabilmektedir. Merkezimizde evde nörolojik rehabilitasyon tedavisi verilerek hastaların iyileşme sürecine katkı sağlanmaktadır.

Nörolojik Rehabilitasyon Ne Kadar Süre Uygulanmalıdır ?

Nörolojik rehabilitasyon uygulama süresi, doktorlarımız tarafından yapılacak muayeneler ve gözlemler sonucunda belirlenecektir. Bu nedenle net bir bilgi vermek doğru olmamaktadır. Tedaviden en yüksek başarı sonucunu alabilmek için hastaların hayati tehlikeye atlattıktan sonra en kısa süre içerisinde merkezimize müracaat ederek tedaviyi başlatmaları gerekmektedir. Merkezimiz hakkındaki ayrıntılı bilgilere https://onalfiziktedavi.com/iletisim/ linkine tıklanarak ulaşılabilmektedir.

Nörolojik rehabilitasyon sürecine dair ayrıntılı bilgiye irtibat kanallarımız aracılığıyla uzmanlarımızla görüşme sağlayarak ulaşabilmeniz mümkündür. İrtibat kanallarımız şu şekilde listelenebilmektedir :

• E- Posta: info@onalfiziktedavi.com
  • Whatsapp Numarası: 0 533 502 23 09