Masaj Terapisi

Anasayfa » Masaj Terapisi
Masaj Terapisi

Masaj terapisi, vücuttaki yumuşak dokuların bilimsel bir şekilde manipüle edilmesi olarak tanımlanabilmektedir. Bu sayede dokuların normalleşmesi sağlanmaktadır. Bu yöntem kullanılarak metabolizma, dolaşım, kas sistemleri tedavi amaçlı olarak uyarılarak dokuya daha fazla kan gelmesi sağlanmaktadır.  Masaj terapisi hekimlerimiz tarafından elle uygulanan bir manuel tedavi yöntemidir. Doktorlarımız gerekli görmeleri halinde dirsek ve ön kol bölgelerini de kullanabilmektedir.

Masaj terapisi uygulaması için uygulama yapacak uzmanların özel bir eğitim sürecinden geçmesi ve masaj tekniğini öğrenmesi gerekmektedir. Masaj terapisi uygulamasında kişilerin uzman olması büyük önem arz etmektedir. Yanlış uygulamalar kişilerin tedavi olması yerine hasta olmasına sebep olabilmektedir. Bu nedenle merkezimizde masaj terapileri Bayan hastalara Fzt. Esra Önal, erkek hastalara ise Fzt. Ramazan Önal tarafından uygulanmaktadır.

Masaj Terapisi Tarihçesi

Masaj terapisi tarihçesi incelendiğinde, 4000 yıllık bir geçmişi bulunduğu görülmektedir. Doğuda eski Çin metinlerinde sıklıkla rastlanan masaj terapisi, Batıda ise Hipokrat zamanından beri kullanılmaktadır. Hipokrat’a ithaf edilen “Hekim pek çok şeyi ve elbette ovmayı da bilmelidir.” sözü, masajın bir tedavi olduğunu gözler önüne sermektedir.

Masaj terapisinin bilimsel bir alt yapıya dayanması ise 1813 yılında Kraliyet Merkezi Jimnastik Enstitüsü kurularak masaj terapisi yöntemlerinin öğretilmesiyle başlamıştır. Burada eğitim gören kişiler masaj terapisi yöntemlerini 1850 yılında Amerika’ya götürmüştür. Gitgide yaygınlaşan masaj terapileri, günümüzde alternatif tıp yöntemleri arasında en sık tercih edilen tedavi yöntemlerinden birisidir.

Masaj Terapisi Faydaları Nelerdir ?

Masaj terapisi uygulamasının faydaları şu şekilde sıralanabilmektedir :

• Kasların gerginliğini ve sertliğini azaltmaktadır.
  • Kas spazmlarını iyileştirmek için kullanılabilmektedir.
  • Kişilerin esneklik kazanmasına ve hareket aralığını yükseltmesine yardımcı olmaktadır.
  • Stresi azaltmak için kullanılabilen bir tedavi yöntemidir. Gevşemeye yardımcı olmaktadır.
  • Solunumu güçlendirerek kolay solunum sağlanmasına yardımcı olmaktadır.
  • Kan dolaşımını iyileştirmektedir.
  • Lenf hareketlerinin iyileşmesine destek sağlamaktadır.
  • Baş ağrılarını rahatlatarak dindirmektedir.
  • Göz yorgunluğuna iyi gelen bir tedavi yöntemidir.
  • Kas çekilmesi ve bağ incinmesini iyileştirmektedir.
  • Yumuşak doku yaralanmaları sonucu meydana gelen şişlik ve ağrıları azaltmak için kullanılabilmektedir.
  • Yaralanmalar sonucu oluşulan skar dokuların azalmasını sağlamaktadır.
  • Cildin beslenmesine olumlu etkileri olmaktadır.
  • Anksiyete ve sinirlilik hallerinin çözümü için kullanılan en etkili tedavi yöntemlerinden birisidir.
  • Kişinin kendini daha sağlıklı hissetmesine yardımcı olmaktadır.
Masaj Terapisinde Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir ?

Masaj terapisinde dikkat edilmesi gereken noktalar arasında en önemlisi, tedavinin bir uzman tarafından sağlanmasıdır. Hastanın tedavi olmak istediği rahatsızlığı uzmana söylemesi gerekmektedir. Özel masaj terapisi eğitimi almış hekimlerimiz, hastalarımızı muayene ederek en uygun masaj tekniğini uygulamaktadır. Bu sayede kişilerin rahatsızlıklarına tam olarak şifa sağlanmaktadır. Masaj terapisi yan etkileri bulunan bir tedavi yöntemi değildir. Doğru kişiler tarafından uygulandığı takdirde yalnızca fayda sağlamaktadır.

Masaj Terapisi Yapılabilecek Hastalıklar

Masaj uygulaması yapılan hastalıklar şu şekilde sıralanabilmektedir :

• Bölgesel kas ağrıları
  • Miyofasyal ağrılar
  • Kaslardaki zorlanmalar
  • Kaslarda oluşan fonksiyonel yetmezlikler
  • Eklem kireçlenmeleri
  • Romatizma
  • Selülit
  • Ödem
  • Baş ağrıları
  • Postür bozuklukları
  • Uyku problemleri
  • Kaygı bozuklukları
  • Depresyon
Masaj Terapisi Kimlere Uygulanamamaktadır ?

Masaj terapisi uygulamaması gereken durumlar, hekimlerimiz tarafından araştırılmaktadır. Kişinin masaj uygulaması yapılmasına engel bir durumu olması halinde uygulama gerçekleştirilmemektedir. Masaj uygulaması yapılamayacak hastalıklar şu şekilde belirlenmiştir :

• İlerlemiş kalp hastalıkları
  • Hipertansiyon rahatsızlığı
  • Flebit
  • Tromboz
  • Emboli
  • Böbrek yetmezliği
  • Kanser rahatsızlıkları
  • Bulaşıcı cilt hastalıkları
  • Akut iltihap
  • Enfeksiyonlu yaralanmalar
  • Kırıklar
  • Çıkıklar
  • Soğuk ısırması
  • İleri seviye fıtıklar
  • Kanama ihtimali olan hastalıklar
  • Bağ yırtılmaları

Bazı hastalıkların mevcut olması halinde ise hekimlerimiz lokal uygulama yapmayacaktır. Bu hastalıklar şu şekilde listelenebilmektedir :

• Romatoid artrit
  • Alevlenme
  • Egzama
  • Guatr
  • Açık cilt lezyonları
Masaj Terapisinde Uygulanan Masaj Çeşitleri Nelerdir ?

Masaj terapisinde kullanılan masaj çeşitleri arasında en öne çıkan masaj uygulaması medikal masajdır. Masaj terapisi kapsamında uygulanan masajlar şu şekilde listelenebilmektedir :

• Medikal Masaj: Tıbbi masaj olarak bilinebilen medikal masaj yönteminde, planlı bir tedavinin parçası olarak kullanılmaktadır. Migren ve karpal tünel sendromu gibi birçok rahatsızlığın çözümü olarak tercih edilen bir yöntemdir. Fizik tedavi yöntemine destek olarak tercih edilebildiği gibi doğrudan bir tedavi uygulaması olarak da kullanılabilmektedir.
  • İsveç Masajı: İsveç masajı, kişilerin masaj denildiğinde aklına gelen klasik masaj yöntemidir. Bu yöntemde kullanılan tekniklerin en temel amacı, kişinin vücudunu gevşetmesidir. İsveç masajı uygulamasında temel olarak eller ve avuç içleri kullanılarak dairesel basınç, bükme ve germe yöntemleri kullanılabilmektedir. Kandaki oksijen seviyesini artırmak, tansiyonu yükseltmek ve toksinleri azaltmak için kullanılabilmektedir.
  • Spor Masajı: Fiziksel aktivitelere bağlı yaralanmaların giderilmesi, yaralanma riskinin azaltılması ve son olarak kişilerin performansının artırılması için tercih edilebilen bir masaj tekniğidir. Kas gerginliğinin serbest bırakılması için kullanılmaktadır.
  • Refleksoloji Masajı: Ellere ve ayaklara basınç uygulanması şeklinde yapılabilen bir tedavi yöntemidir. Bu bölgeler refleks bölgesi olarak bilinmektedir. Refleks bölgelere yapılan basınç ile enerji tıkanıklığı giderilmektedir. En eski masaj yöntemlerinden birisidir. Sinir sistemini dengelemesinin yanı sıra ağrı ve stresi de azaltması sebebiyle sık tercih edilmektedir.
  • Derin Doku Masajı: Sert basınç uygulaması gereken durumlarda tercih edilmektedir. Kulunç ve kas tutulması bu durumlara örnek olarak gösterilebilmektedir. Oldukça düşük bir tempoda uygulanmaktadır. Ancak basıncı yüksek bir uygulamadır. Bu sayede özellikle yanlış hareketler sebebiyle meydana gelen kasılmalar giderilmektedir.
  • Prenatal Masajı: Hamilelik sırasında uygulanan bir masaj tekniğidir. Kan akışını arttırarak toksinlerin vücuttan atılmasını sağlamaktadır. Şişlikleri azaltmak ve ağrıları dindirmek için uygulanabilmektedir.
Medikal Masaj Uygulaması

Medikal masaj, tıbbi bir tedavi yöntemi olarak kullanılan bir masaj tekniğidir. Yumuşak dokuların uyarılmasıyla fizyolojik etkiler meydana gelmektedir. Vücudun sahip olduğu ancak harekete geçirmediği yenileme özelliğini ortaya çıkarmak için tercih edilmektedir. Tıbbi uygulamaların doğal bir parçası olarak kullanılan bu masaj tekniğinde uzmanlarımız hastanın sağlık durumunu değerlendirerek uygun bir masaj tekniği seçmektedir. Medikal masaj terapilerimiz tüm vücut için ya da bölgesel olarak uygulanabilmektedir. Hastanın sağlık durumuna ve uygulama alanına göre 15 ila 45 dakika sürmektedir.

Genellikle egzersiz uygulamaları ile birlikte gerçekleştirilmesi gerekmektedir. Bu gibi durumlarda egzersizden önce yapılması hasta için çok daha faydalı olmaktadır.

Merkezimizde masaj terapisi uygulamaları için hekimlerimiz hastanın evini ziyaret etmektedir. Bu sayede hastaya kendini daha rahat hissettiği bir ortamda tedavi imkanı sunulmaktadır. Tedavi günleri ise hastalarımızın ve hekimlerimizin ortak çalışması sonucunda belirlenmektedir. Hastanın sağlık durumuna ve tedaviye verdiği yanıta göre değişiklik göstermekle birlikte, genel olarak haftada 1 ya da 2 seansın yeterli olabileceği öngörülmektedir.

Masaj terapisi yöntemi hakkında detaylı bilgi almak için merkezimizle iletişime geçerek uzmanlarımızla irtibat kurabilirsiniz. İrtibat için kullanabileceğiniz iletişim kanalları şu şekildedir :

• E-Posta: info@onalfiziktedavi.com
  • Whatsapp Destek Hattı: 0 533 502 23 09