Manuel Terapi

Anasayfa » Manuel Terapi
Manuel Terapi

Manuel terapi yöntemi, yüzlerce yıldır uygulanan ve herhangi bir cihaz gerektirmeyen elle fizik tedavi uygulaması olarak açıklanabilmektedir. Kas ve iskelet sistemindeki hareket kısıtlılıklarını gidermek için gerçekleştirilmektedir. Tedavinin doğrudan elle gerçekleştirilmesi ve bazı kas tekniklerini içermesi nedeniyle uzman bir fizyoterapist tarafından gerçekleştirilmesi oldukça önemlidir. Merkezimizde Manuel terapi tedavi yöntemini Bayan hastalarımıza Fzt. Esra Önal, erkek hastalarımıza ise Fzt. Ramazan Önal tarafından %100 başarı oranı ile uygulanmaktadır.

Manuel Terapi Tarihçesi

Manuel terapi yöntemi tarihçesi incelendiğinde, bu tedavi yönteminin 4000 yıllık bir geçmişi olduğu görülmektedir. Antik çağlardan beri eller ile tanı koyma ve tedavi etme yöntemleri sıklıkla kullanılmıştır. Kas ve iskelet sistemi rahatsızlıklarında elle tedavi yapılmasının ise 4000 yıl önce Tayland’da başlayan bir uygulama olduğu bilinmektedir. Uzun yıllar Mısır ve Roma’da kullanılan bu teknikler, 19. yüzyılda Dr. Eway Harrison tarafından manuel tıp yöntemleri olarak kullanılmıştır. Bu yöntemlerin başarısının görülmesiyle birlikte ise özellikle Amerika ve İngiltere’de yaygınlaşmıştır. Pek çok profesör ve bilim adamının desteklemeleriyle bilimsel dayanağını kazanarak günümüze kadar ulaştığı bilinmektedir.

Manuel Terapi Kimler İçin Uygulanabilir ?

Manuel terapi uygulaması yapmak için hastalarda bir yaş sınırı öngörülmemiştir. Herhangi bir yan etkisi olmayan ve ilaçsız bir tedavi yöntemi olan bu yöntem için bazı kısıtlamalar bulunmakla birlikte cinsiyet ve yaş açısından sınırlama olmadığı söylemek mümkündür. Merkezimizde manuel terapi uygulamasından en yüksek başarıyı elde edebilmek için hasta seçimi şu şekilde yapılmaktadır :

• Hastalarımızın rahatsızlığı hakkında detaylı bir bilgi sahibi olabilmek için öncelikle muayene işlemleri gerçekleştirilmektedir. Bu aşamada hastanın yaşı, cinsiyeti, psikolojik durumu, vücut yapısı, rahatsızlığı, eşlik eden rahatsızlıkları gibi bilgiler edinilmektedir.
  • Ardından uzman doktorlarımız hastanın muayene işlemlerini gerçekleştirerek hastalığı hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olmaktadır. Bu süreçte hastalarda manuel terapi uygulanmasına engel olan bir durum olup olmadığı araştırılmaktadır.
  • Hastada böyle bir sıkıntı olmadığına kanaat getirildiğinde ise manuel terapi yöntemi belirlenmekte ve hasta ile ortak çalışılarak bir plan yapılmaktadır.
  • Merkezimizde hastalarımızın manuel terapi tedavisini kadın hastalarda Fzt. Esra Önal, erkek hastalarda ise Fzt. Ramazan Önal gerçekleştirilmektedir.
  • Manuel terapi uygulaması hizmeti, doktorlarımız tarafından hastaların evinde gerçekleştirilmektedir.
Manuel Terapi Kimlere Uygulanmamalıdır ?

Manuel terapi uygulanmaması gereken kişiler şu şekilde listelenebilmektedir:

• Kanser hastaları
  • Sistemik kemik hastalıkları bulunan kişiler
  • Kanama bozuklukları yaşayan kişiler
  • Kemik kırıklığı olan kişiler
  • İlerleyici kuvvet kaybı yaşayan kişiler
  • Tamamen donmuş eklemlere sahip kişiler
  • Aşırı gevşek eklemlere sahip kişiler
Manuel Terapi Uygulamasının Faydaları Nelerdir ?

Manuel terapi yönteminin avantajları şu şekilde listelenebilmektedir :

• Manuel terapi yönteminde elektroterapi ve tıbbi makineler kullanılmamaktadır. Uzman doktorlarımız tarafından bilgi ve teknik birikimi ile tamamen elle uygulanan son derece öze bir fizik tedavi yöntemidir.
  • Manuel terapi yöntemi uygulaması yapılmadan önce hastalarımız baştan sona özel testler ve muayeneler yapılarak vücuttaki sıkıntılar ve hizalanma yöntemleri belirlenmektedir. Bu belirleme sonucunda uygulanacak yöntem belirlenirken hasta da vücudu konusunda eğitilmektedir.
  • Manuel terapi uygulamasında tamamen kişiye özel bir çalışma yapmaktayız. Yani klasik fizik tedavi yönteminde olduğu gibi standart metotlar uygulamamaktayız.
  • Manuel terapi uygulamamızın hiçbir yan etkisi bulunmamaktadır.
  • Manuel terapi yönteminde doktorlarımızın temel hedefi omurgayı hizalayarak kişinin rahatlamasını sağlamaktır. Elle dengelemeler yapılarak hastanın sorununa çözüm bulunmaktadır
  • Manuel terapi yöntemi, diğer yöntemlerden çok daha kısa süre içerisinde hastanın iyileşmesini sağlamaktadır.
  • Merkezimizde verilen manuel terapi hizmeti için yüksek meblağlar ve uzun vakitler gerekmemektedir. Hastanın rahatsızlığının derecesine bağlı olarak ilk seansta dahi iyileşme söz konusu olabilmektedir.
  • Hastanın rahatsızlığının ileri derecede olması ve bu sebeple ilk seansta yüzde yüz iyileşme sağlanamaması durumunda dahi, ilk seansta ağrıların büyük bir kısmı giderilebilmektedir.
  • Manuel terapi hizmeti merkezimizde %100 başarı oranı ile verilmektedir.
  • Klasik fizik tedavi uygulamalarında hastanın rahatsızlıkları ve yan rahatsızlıkları dikkate alınmadan her hasta için aynı egzersiz programları yapılabilmektedir. Bu nedenle iyileşme dönemi uzun olabilmektedir. Manuel terapi uygulamasında ise doktorlarımız tamamen kişinin rahatsızlıkları göz önünde bulundurarak kişiye özel bir egzersiz programı hazırlamaktadır.
  • Fizyoterapist uzmanlarımız problemli bölgeyi tespit ederek doğrudan o bölge üzerinde uygulama yapmaktadır. Bu sayede hızlı ve başarı oranı yüksek bir tedavi sağlamaktadır.
  • Manuel terapi yöntemi, başarısı kanıtlanmış yöntemler kullanılarak tecrübeli uzmanlarımız tarafından verilmektedir.
  • Kişilerin rahatsızlığı için ilaç tedavisi uygulaması yapıldığında rahatsızlık tamamen giderilemediği gibi bazı yan etkiler de gözlemlenebilmektedir. Manuel terapi yönteminde ise hiçbir ilaç kullanılmamaktadır. Bu sayede tamamen doğal bir tedavi yöntemi olarak görülebilmektedir.
  • Manuel terapi yönteminin herhangi bir yan etkisi bulunmamaktadır. Bu durum tedavinin hastalar için son derece güvenli bir yöntem olmasını sağlamaktadır. Bununla birlikte uzman kişiler tarafından uygulanmadığında hastalığın şiddeti artabileceği gibi farklı rahatsızlıklar da söz konusu olabilmektedir. Merkezimizde alacağınız tedavide ise böyle bir endişe duymanıza gerek bulunmamaktadır. Doktorlarımız alanında uzman ve özel eğitim sahibi kişilerdir. Bizzat evinizde gerçekleşen tedavi süreci ile kısa süre içerisinde iyileşmeniz sağlanmaktadır. Merkezimiz hakkında ayrıntılı bilgiye https://onalfiziktedavi.com/iletisim/ linkine tıklanarak internet sitemiz üzerinden ulaşım sağlanabilmektedir.
Manuel Terapi Uygulaması Hangi Hastalıklar İçin Uygulanabilmektedir ?

Manuel terapi uygulaması yapılabilen hastalıklar özellikle kas, iskelet ve eklem sistemi rahatsızlıklarıdır. Manuel terapi uygulaması yapılan başlıca hastalıklar şu şekilde listelenebilmektedir :

• Bel fıtığı
  • Boyun fıtığı
  • Bel kayması
  • Kanal daralması
  • Boyun düzleşmesi
  • Kas yırtılması
  • İmpingement sendromu
  • Ekstansörtendinit
  • Felksörtendinit
  • Karpal tünel sendromu
  • Kalça çıkığı
  • Menisküs yırtıkları
  • Dizde meydana gelen bağ yırtıklıkları
  • Kırık sonrası rehabilitasyonu
  • Topuk dikeni
  • Tarsal tünel sendromu
  • Sakroiliak eklem problemleri
  • Siyatik sinir sıkışması
  • Sinir sıkışmaları
  • Kamburluk
  • Omurga eğrilikleri
  • Miyofasial ağrılar
  • Akut sırt ağrısı
Manuel Terapi Yöntemleri Nelerdir ?

Manuel terapi teknikleri, eklemleri manipüle ederek ve kas dokusunda baskı yaparak hastanın rahatsızlıklarını gidermek için kullanılan birden fazla yöntemdir. Bu yöntemlerin başlıcaları şu şekilde listelenebilmektedir :

• Yumuşak doku mobilizasyonu: Bölgedeki eklemleri ve kasları etkin hale getirmek için kullanılmaktadır.
  • Ger ve say: Bu yöntem doğrudan ağrıyı tetikleyen noktalara uygulanmaktadır. Anormal nöromüsküler refleksleri düzeltmeye odaklı bir yöntemdir.
  • Eklem mobilizasyonu: Tutulan eklemlerin gevşetilmesi için tercih edilen bir uygulamadır. Hareket hızının arttırılması amaçlanmaktadır.

Manuel terapi uygulaması ülkemizde uzun yıllardır başarı ile uygulanmaktadır. Tedavi hakkında ayrıntılı bilgi almak ve sorularınızı yanıtlandırmak için kullanabileceğiniz irtibat kanallarımız ise şu şekildedir: