Kuru iğneleme

Anasayfa » Kuru iğneleme
Kuru İğneleme

Kuru iğneleme tedavisi, yalnızca iğne ile yapılan bir tedavi yöntemidir. Herhangi bir ilaç kullanılmadan gerçekleştirilen son derece doğal bir tedavi yöntemidir. İğnenin derin dokulara sokularak hareket ettirilmesi şeklinde kullanılmaktadır. Kuru iğneleme tedavisinde kullanılan iğneler oldukça ince olan altın, gümüş ve çelikten üretilmiş iğnelerdir. Hastanın yaşam kalitesini yükselten bir yöntem olduğu kanıtlanmıştır. Merkezimizle son derece başarılı bir şekilde uyguladığımız kuru iğneleme tedavisinin başarı oranı %95’in üzerindedir.

Kuru İğneleme Tedavisi Tarihçesi

Kuru iğnelemenin tarihçesi, akupunktur iğneleri kullanılarak yapılan bir tedavi yöntemidir. Ancak sıklıkla akupunkturla karıştırılsa da akupunktur gibi doğu tıbbı yöntemi değildir. 1940’lı yıllarda ilaçlarla enjeksiyon yapmanın faydaları keşfedilmiştir. İlaçlardan daha çok iğnenin fayda gösterdiğinin keşfedilmesi ise 1979 yılında gerçekleşmiştir. Yani tarihi kökeni çok eskiye dayanan bir yöntem değildir. 20 – 30 yıl gibi bir süredir kullanılan modern batı tıbbı uygulamasıdır. Merkezimizde başarı ile uygulanan bu yöntem, birçok farklı hastalığın tedavisi için tercih edilebilmektedir.

Kuru İğneleme Faydaları Nelerdir ?

Kuru iğneleme tedavisinin hastalarımıza sağladığı faydalar şu şekilde belirlenmiştir :

• Çeşitli vücut ağrılarında ilaç tedavisinden sonuç alamamak mümkündür. Bu durum ilaçların yan etkisi de göz önünde bulundurulduğunda oldukça rahatsız edici olabilmektedir. Hastalarımıza uyguladığımız kuru iğneleme yöntemi, vücut ağrılarında oldukça iyi sonuç vermektedir.
  • Fizik tedavi uygulamalarına hem destekleyici hem de alternatif bir yöntem olarak da kullanılabilmektedir. Fizik tedavi görmüş ancak sonuç alamamış birçok hastamız memnun kalmıştır.
  • Tetik noktalarına ve bel, boyun gibi hassas bölgelerine uygulanan ancak sonuç vermeyen ilaç tedavilerinin yerine kullanılabilen bir yöntemdir.
  • Tedavinin en büyük faydalarından birisi, hastalara hiçbir yan etkisi olmamasıdır. Pek çok ilacın iyileşme sağlarken bazı yan etkilere sebep olduğu bilinmektedir. Kuru iğneleme yöntemi ise uzun yıllardır herhangi bir yan etkisi olmadan kullanılan bir yöntemdir.

Merkezimizde Bayan hastalarımızla Fzt. Esra Önal, erkek hastalarımızla ise Fzt. Ramazan Önal ilgilenmektedir. Bu yöntem uzmanlarımız tarafından birçok farklı noktada uygulanabilmektedir. Kuru iğneleme yönteminin kullanılabildiği noktalar şu şekilde sıralanabilmektedir :

• Kaslar
  • Tetik noktalar
  • Bağlar
  • Kemik dokusu
  • Tendon çevresi
  • Tendon – kemik birleşme yerleri
  • Kıkırdak doku komşuluğu
  • Skar dokuları
  • Sinir dokusu komşuluğu

Kuru iğneleme tedavisi ; kas ağrıları, iskelet ağrıları, hareket kısıtlılığı ve nöropatik ağrılar gibi pek çok sıkıntıyı tedavi etmek için kullanılabilmektedir. Ancak olumsuz bir etkisini görmemek için mutlaka uzman bir doktorun riskli bölgeler dışındaki dokulara uygulama gerçekleştirmesi gerekmektedir. Bu nedenle alanında uzman ve başarısı kanıtlanmış bir merkezde uygulama yaptırmak büyük önem arz etmektedir. Merkezimizde yüzlerce hasta tarafından tercih edilen bu yöntem %100 hasta memnuniyeti almıştır. Önal Fizik Tedavi Merkezi olarak verdiğimiz başarılı hizmet yalnızca kuru iğneleme tedavisinde değildir. Birçok farklı tedavi yöntemi uzmanlarımız tarafından uygulanmaktadır. Bu konuda ayrıntılı bilgi almak için https://onalfiziktedavi.com/iletisim/ linkine tıklanarak tedavi yöntemlerimiz görüntülenebilmektedir.

Kuru İğneleme Hangi Hastalıklarda Uygulanır ?

Kuru iğneleme yöntemi kullanılabilecek rahatsızlıklar şu şekilde listelenebilmektedir :

• Sporcuların kas spazmlarını çözmek için kullanılabilmektedir.
  • Tendinitleri tedavi etmek ve eklem sorunlarını çözmek konusunda sporcu rehabilitasyonuna destek olarak uygulanabilen bir yöntemdir.
  • Kronik veya akut sırt ağrısı, bel ağrısı, omuz ağrısı ve boyun ağrısı tedavilerinde uygulanabilmektedir.
  • Tetik noktalarda yaşanan ağrıları gidermektedir.
  • Fibromiyalji sendromu tedavisinde sıklıkla tercih edilmektedir.
  • Fibrozit veya Fibromiyozit tedavisinde uygulanmaktadır.
  • Diz ve kalça kireçlenmesi problemlerine ilaçsız bir çözüm yolu olarak sunulmaktadır.
  • Migren tedavisinde ve gerilim tipi baş ağrısı tedavisinde uygulanabilmektedir.
  • Felçli hastaların tedavisinde kullanıldığında kaslarda oldukça yüksek bir rahatlama sağlamaktadır.
  • Nörolojik rehabilitasyonuna destek olarak kullanılabilmektedir
  • Karpal tünel sendromunu gidermek için kullanılabilmektedir.
  • Piriformis sendromu tedavisinde kullanılabilmektedir.
  • Patellofemoral artrit tedavisinde kullanılabilmektedir.
  • Tenişçi dirseği rahatsızlığını tedavi edebilmektedir.
  • Bel ve boyun fıtıklarında uygulanabilmektedir.
Kuru İğneleme Uygulaması Nasıl Yapılır ?

Kuru iğneleme yöntemi uygulama teknikleri olarak sayılabilecek birden fazla uygulama yöntemi vardır. Sizin için en uygun yöntemin hangisi olduğuna ise uzman doktorlarımız karar vermektedir. Uygulama yöntemi genel olarak şu şekilde açıklanabilmektedir:

• Kuru iğneleme tedavisinde kullandığımız iğneler, Akupunktur tedavi yönteminde kullanılan iğnelerin uzun olanlarıdır. Bu iğneler 4 ila 6 santimetre boyunda değişiklik göstermektedir. İğneler oldukça ince yapılmıştır.
  • Hastanın rahatsız olduğu bölgedeki ağrıları ve hareket kısıtlılığını gidermek için kaslar uyarılmalıdır. Bu sayede ağrı giderilmekte ve sıkıntıya sebep olan bozukluk ortadan kaldırılmaktadır.
  • Bu işlem için öncelikle merkezimize gelerek muayene olmanız gerekmektedir. Uzman doktorlarımız muayenenizi gerçekleştirdikten sonra bir tanı koymaktadır. Ardından tedaviniz için sizinle ortak bir çalışma yapılarak planlamanız gerçekleştirilmektedir.
  • Hastalarımız kendilerini rahat hissetmeleri için kadın hastalarımızla Fzt. Esra Önal, erkek hastalarımızla ise Fzt. Ramazan Önal ilgilenmektedir.
  • Kuru iğneleme tedavisi için doktorlarımız bizzat evinize gelerek tedaviyi evinizde gerçekleştirmektedir.
  • Her seansta ortalama 20 ila 30 dakika süre ile iğneler rahatsızlık veren bölgelere uygulanmaktadır. Bu sırada iğne doku içerisinde hareket ettirilmektedir.
  • Tedavinizin ne kadar süreceği yapılan muayene sonucunda belirlenecektir. Uzun vadeli ve kalıcı iyileşme için ortalama 6 ila 10 seans uygulanabilmektedir. Bununla birlikte özellikle akut ağrıları gibi bazı ağrılarda tek bir seans yeterli olabilmektedir.
Kuru İğneleme ile Akupunkturun Farkları Nelerdir ?

Kuru iğneleme tedavisi ile akupunkturun farkları, kuru iğneleme tedavisi hakkında bilinmesi gereken noktalardan birisidir. Pek çok hasta iki tedavi yönteminin benzer noktaları sebebiyle birbirine karıştırmaktadır. Akupunktur tedavisi ile kuru iğneleme yönteminin temel noktaları şu şekilde sıralanabilmektedir :

• Akupunktur enerji akışını düzenlemek için uzun yıllardır kullanılan geleneksel bir doğu tıbbı tedavi yöntemidir.
  • Kuru iğneleme tedavisi ise kökeni 1979 yılına dayanan bir batı tıbbı tedavi yöntemi olduğu bilinmektedir.
  • Akupunktur tedavisi kısa iğnelerin dokulara yüzeysel bir şekilde batırılması ile gerçekleştirildiği bilinmektedir.
  • Kuru iğneleme tedavisinde ise derin dokulara uygulama yapılmaktadır ve kullanılan iğneler 4 ila 6 santimetre arasında değişen uzun iğnelerdir.
  • Akupunktur tedavi yönteminde dengesizlik olan enerji sisteminin yeniden dengeye alınarak kişinin rahatlatılması sağlanmaktadır.
  • Kuru iğneleme tedavisi, hareket kısıtlılığı veya kronik ya da akut ağrısı olan bölgelerde direkt dokunun hedef alınması şeklinde gerçekleştirilmektedir.
  • Akupunktur tedavisinde her seans ortalama 20 dakika kadar sürmektedir. Bu süre içerisinde iğneler batırılan noktalarda tutulmaktadır.
  • Kuru iğneleme tedavi yönteminde ise iğneler hastanın vücudunda tutulmakta, batırılan bölgelerde hareket ettirilerek uygulanmaktadır.
Kuru İğneleme Yöntemi Uygulanabilecek Kişiler

Kuru iğneleme tedavisi yapılabilecek kişiler için yaş sınırı oldukça düşük olarak belirlenmiştir. Tedavinin herhangi bir yan etkisi olmaması ve tedavi sırasında kanama oluşmaması sebebiyle merkezimizde 12 yaşından büyük herkese uygulanabilmektedir.

Kuru İğneleme Tedavi Yöntemi Ücreti

Kuru iğneleme tedavi ücreti belirlenmesi için öncelikle hastanın merkezimizde muayene olması ve tedavi planlaması yapılması gerekmektedir. Bu nedenle net bir ücret belirlemesi yapmak doğru olmamaktadır.

Kuru iğneleme tedavisi ile ilgili fiyat bilgisi almak ve tedavi hakkında aklınızdaki soruları uzmanlarımıza sormak için bizimle irtibat kurabilirsiniz. Uzmanlarımıza ulaşabileceğiniz iletişim kanallarımız ise şu şekildedir :

•       Cep Numarası: 0 533 502 23 09